Az impulzusvásárlás veszélyeire figyelmeztet a Provident

Ismét útjára indítja a Tudatos Vásárlás kampányát a pénzügyi szolgáltató

 

Budapest, 2024. január 16. - A tavalyi évi sikeres kampányát követően ismételten útnak indítja a Tudatos Vásárlás kampányát a Provident Pénzügyi Zrt. A vállalat fontosnak tartja, hogy vásárlási szokások folyamatos változása mellett a pénzügyi tudatosság is kulcsfontosságú tényező legyen a mindennapi életünkben. A Provident Pénzügyi Zrt. kutatása szerint a vásárlók többsége továbbra is az akciókra és kedvezményekre összpontosít, ha vásárlásról van szó.

Az infláció hatása és a gazdasági környezet változása alapjaiban formálják át a vásárlási szokásokat, és a piaci szereplőknek rugalmasan kell alkalmazkodniuk a változó környezethez.

A kutatás szerint a vásárlók különösen a hó eleji akciókra fókuszálnak. Az áruházláncok pszichológiai aspektusok alapján a promóciókat és kedvezményeket a hónap elejére időzítik, amikor a vásárlók pénztárcája még teli, és nincs bűntudatuk a havi költségvetés túllépése miatt.  

"A nagy áruházláncok január elején elindították készletkisöprő akcióikat. A Providentnél hiszünk abban, hogy a pénzügyi tudatosság egyik fontos eleme a tudatos vásárlás. Azért indítottuk el ismételten a kampányt, hogy segítsünk a vásárlóknak felelős és jól átgondolt döntéseket hozni, különösen az év eleji nagy leárazások idején, amikor könnyebb elcsábulni, és az impulzusvásárlás hibájába esni" – mondta el Horváth Attila, a Provident Pénzügyi Zrt. gazdasági igazgatója.

A felmérés azt is kimutatta, hogy bár a vásárlók többsége az akciókat kihasználva hajlamos átgondolatlanul vásárolni, ugyanakkor egyre nő azoknak az aránya, akik tudatosabb vásárlási döntésekre törekszenek. Ezt figyelembe véve a Provident Pénzügyi Zrt. a tavalyi sikereken felbuzdulva, amikor több mint 33 ezren látogattak a tesztoldalra és közel 4500 fő töltötte ki a Tudatos vásárlás tesztet, ismételten elindította a "Tudatos Vásárlás" kampányát, melynek célja, hogy segítsen a vásárlóknak a felelős és tudatos döntéshozatalban.

A kampány részeként egy online platformon (https://providentonline.hu/tudatos-vasarlas)  lehetőségük van az érdeklődőknek öt egyszerű kérdés megválaszolásával átgondolni, hogy hogyan hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket. A platform emellett praktikus tippeket is nyújt arra, hogyan minimalizálhatjuk felesleges vásárlásainkat, legyen szó ruháról, műszaki cikkről vagy sportfelszerelésről.

 

A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:

A Provident Pénzügyi Zrt. a londoni és varsói tőzsdén jegyzett International Personal Finance (IPF) nemzetközi pénzügyi vállalatcsoport égisze alatt működik, Magyarországon immár 22 éve meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának. Az IPF kilenc országban 2,4 millió ügyféllel rendelkezik, a magyar Provident 2300 munkavállalója révén 210.000 ügyfelet szolgál ki. A cég elsősorban a kisebb összegű, rövid futamidejű, heti törlesztésű kölcsöneiről ismert; ám a hagyományos, átutalással folyósított személyi hitel mellé a magyar piacon egyedülálló módon opcionális otthoni kiszolgálást is kínál ügyfeleinek. A Provident az elmúlt években összesen 9 alkalommal nyerte el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, három alkalommal a Magyarország Legjobb Munkahelye címben részesült. A munkatársak a vállalat fennállása óta több mint 90.000 munkaórában segítettek önkéntesként oktatási, egészségügyi és szociális intézményeket szerte az országban. Ennek kiemelkedő példája a vállalat által 2008-ban létrehozott Családi Kasszasikerek program, amely az idei évtől megújult formában érhető el. A program weboldalán hasznos tudásanyagot, naprakész releváns ismereteket adnak át a látogatóknak a mindennapi pénzügyek világáról. 2014-ben a Provident Pénzügyi Zrt. a Figyelő hetilappal közösen megalapította a Provident Társadalmi Hasznosság Díjat. Az elismerés azzal a céllal jött létre, hogy tevékenységükkel a társadalom egészére pozitív hatást gyakorló, más vállalkozások számára példát mutató cégeket ismerjen el.