Az EUROPOL és az Európai Bankszövetség közös kampánya a kibercsalások megelőzésére
A jelenleg leggyakoribb online pénzügyi csalások
A kiberbűnözők folyamatosan keresik a módját annak, hogy gyanútlan áldozatokat megkárosítva törvénytelen módon pénzt szerezzenek. Ez nem feltétlenül informatikai eszközökkel történik. Magánszemélyek és vállalatok, intézmények egyaránt gyakran esnek áldozatául a pszichológiai manipuláció különféle formáinak, melyek révén az információkat egy adott személytől csalják ki, és nem a rendszereket törik fel.
Az következő tippek ahhoz nyújtanak segítséget, hogy hogyan védekezzünk a támadások ellen. A legjobb védekezés az éberség!
Az EUROPOL tanácsai a kiberbűnesetek megelőzésére (magyar nyelvű összefoglaló)
Az ügyvezető/üzleti e-mailes csalás (BEC) esetében egy kifizetési jogkörrel rendelkező alkalmazottat vesznek rá arra, hogy kifizessen egy hamis számlát, vagy jóvá nem hagyott átutalást indítson az üzleti bankszámláról.
Tájékoztató megtekintése/letöltése
A vállalatot megkeresi valaki, aki egy ügyfél, beszállító vagy hitelező képviselőjeként azonosítja magát. A megkeresés érkezhet telefonon, levélben, faxon vagy e-mailben. A csaló azt kéri, hogy valamelyik partner jövőbeli számláinál módosítsák valamelyik banki adatot (például a kedvezményezett bankszámlaszámát). Az így megadott bankszámla felett a csaló rendelkezik.
Tájékoztató megtekintése/letöltése
A phishing olyan csaló szándékú e-mailt jelent, amely személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására veszi rá a címzettjét. Ezek az e-mailek azonosnak tűnhetnek azokkal az üzenetekkel, amelyeket az igazi bankok küldenek: lemásolják a valódi e-mailek logóit, kinézetet és stílusát. Arra is megkérhetnek, hogy töltsünk le egy mellékletet vagy kattintsunk egy hivatkozásra. A vishing (az angol „voice” és „phishing”, vagyis hang és adathalászat szavak kombinációja) olyan telefonos csalás, amelynek az esetében a támadó megpróbálja személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására, vagy pénz átutalására rávenni az áldozatot. A smishing (az angol „SMS” és „phishing”, vagyis SMS és adathalászat szavak kombinációja) olyan csalás, amelynek az esetében a támadó SMS segítségével próbálja megszerezni személyes, pénzügyi vagy biztonsági információinkat.
Tájékoztató megtekintése/letöltése
Tájékoztató megtekintése/letöltése
Tájékoztató megtekintése/letöltése
A banki fishing e-mailekben található hivatkozások általában egy meghamisított banki weboldalra vezetnek, ahol a célszemélyt a pénzügyi és személyes adatai megadására kérik.
A meghamisított banki webhelyek szinte teljesen ugyanolyanok, mint a mintának használt valódi oldal. Általában tartalmaznak egy felugró ablakot, amelyik a banki hitelesítő adatok megadását kéri. A valódi bankok nem használnak ilyen ablakokat.
Tájékoztató megtekintése/letöltése
Az érzelmi manipulációra épülő csalások tipikus helyszínét az online társkereső oldalak jelentik, de a csalók gyakran használják a közösségi médiát vagy az e-mailt a kapcsolatfelvétel eszközeként.
Tájékoztató megtekintése/letöltése
A személyes adatok nagy értéket képviselnek a bűnözők számára, ezért egyre inkább kihasználják a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, például „csodatermékeket” hirdetnek, majd az ezekkel kapcsolatos kommunikáció és ügyintézés során jogtalanul jutnak hozzá gyanútlan emberek adataihoz.
Tájékoztató megtekintése/letöltése
A befektetési csalók olyan területeken kínálnak vonzó lehetőségeket, mint például a részvények, a kötvények, a kriptovaluták, a ritka fémek, a tengerentúli ingatlanok vagy az alternatív energia. Azonban egyáltalán nem minden arany, ami fénylik …
Tájékoztató megtekintése/letöltése
Összefoglaló
Az alábbi hivatkozáson a fenti 7 témakörre vonatkozó valamennyi információ egyetlen fájlban letölthető:
Az EUROPOL tanácsai a kiberbűnesetek megelőzésére (magyar nyelvű összefoglaló)
Általános tippek
Társadalmi felelősségvállalás
Provident Társadalmi Hasznosság Díj ismertető
Elismeréseink
A Családi Kasszasikerek Program
Környezetvédelem
Fontos tudnivalók
Fizetési moratórium
Hitelfelvétellel kapcsolatban
Kölcsönfelvétel előtt
Szerződéses dokumentumok
Munkáltatói jövedelemigazolás
Meghatalmazás
Elszámolási és forintosítási információk
Panaszkezelési tájékoztató
Örökösöknek szóló tájékoztató
Fizetési nehézség és fizetési késedelem
Magatartási kódex
Tájékoztató a magáncsődről
GYIK
Rólunk
Vállalatunkról
Küldetésünk
International Personal Finance
Etikai Kódex
Széchenyi 2020
Amire büszkék vagyunk
Ügyfeleink
Akcióink
Visszaélés bejelentési rendszer
Sajtószoba
Karrier
Provident LinkedIn
Kapcsolat
Legfrissebb hírek
Nyugdíjas Akadémia Dabason is
Jókenyér pályázat eredményhirdetés
Pozitívabban látják a következő fél év pénzügyeit a Provident ügyfelei
Kibővíti együttműködését az Ökumenikus Segélyszervezet és a Provident
Jókenyér péksüteményekkel és Varró Dániel meséivel segíti a gyermekek felépülését a Provident
Múlik az inflációs sokk: több megtakarítás, kevesebb hitel a magyaroknál
Megnő a hitelfelvétel az iskolakezdés miatt
FIZETÉSI MORATÓRIUM
Alternatív fizetés